duminică, 27 septembrie 2009

Trenul vietii - o adevarata revelatie

Poate putini stiu despre mine ca nu sunt un mare fan al filmelor istorice sau despre razboaie. De ce? Nu imi doresc sa traiesc un astfel de eveniment si nu am nici o tragere de inima pentru retinerea unor date care erau aproape obligatoriu de memorta in scoala. De parca asta insemna sa fii roman sau patriot. Evenimentele le cunosc, nu zic, insa am idee aproximativa despre perioada in care s-au desfasurat anumite evenimente. Si nu voi spune niciodata ca Stefan cel Mare a trait in sec. 19... Clar!

Insa am zis ca merita sa incerc sa vad o coproductie romano-franceza care a dat un film extraordinar. Train de vie. Sau Trenul vietii. Am ras aproape cu lacrimi, am recunoscut mult din mentalitatile romanilor, evreilor, rromilor. Acea pofta de viata, acel haz de necaz. Dar si faptul dovedit stiintific despre marile idei care nu vin niciodata unui singur om, mai ales cand vorbim de situatii similare.

Facut in '98 in regia lu Radu Mihaileanu, distribuit de Paramount, cu o pleiada de actori celebri care joaca extraordinar, cu muzica lui Bregovici care probabil se pregatea pentru filmul lui Kusturiza, cu un umor negru dar sanatos si prezent intotdeauna in comunitatile simple, cu rasturnari de situatii, filmul Trenul vietii-Train de vie este o placere si o incantare.

Il recomand cu multa caldura in orice seara in care va doriti relaxare si amuzament, pentru ca a doua zi sa se aseze in suflet si sa dea de gandit; pentru mine este o pelicula care poate fi revazuta de sute de ori si va avea de fiecare data aceeasi savoare...

Desi avem Carpatii aproape, suntem balcanici...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bloguri, Bloggeri si Cititori