joi, 18 iunie 2009

Despre "KAMA SUTRA rescrisa by Bendeac"

Cum vorbeam si intr-un post anterior, nostalgia unor vremuri pe care copii nostri nu le mai apuca sau a unor trairi pe care acestia nu le cunosc ma oripileaza. Intr-un post de-al lui Mihai Bendeac de pe blog-ul personal am ajuns (a mia oara) sa-i dau dreptate si sa ma infior: in ante-scriptum citesc "7.Pentru ca scoala te invata sa urasti poezia.Nimeni nu citeste o poezie in scoala.Poezia e desfacuta ca o ecuatie de gradul trei din care se extrag figuri de stil,epitete,metafore,hiperbole, cacat faramitat…Bai dobitocilor!Poezia inseamna altceva pentru fiecare dintre noi!Poezia se trece prin suflet nu prin matematica! "
Am fost in clasa de real la liceu. Am citit poezie de mi-a iesit pe nas. Si uneori chiar DE PLACERE!

AM SCRIS VERSURI! si nu e vorba de rime albe, la care are oricine acces (dupa un pahar-doua, o dezamagire, un bocet sau face exercitii de talent!), ci de rime imperecheate, 2 cate 2 sau impletite, in genul clasicilor Eminescu, Minulescu, Arghezi sau Toparceanu.

Nu-mi vine sa cred si ma revolt pentru ca stiu ca are dreptate. Cum e posibil ca singurul subiect de discutie al unor fete de generala sa fie baietii? Chiar o sa ajungem ca minoritatile, sa avem fete gravide de la 12-14 ani? Sunt mama de fata... nu stiu ce as face, dar tot as incerca sa imi indrum copilul catre lectura, catre cuvant si arta.

Am scris ca tata are 2 biblioteci de carti. Si nu orice fel... (ma bucur ca am contribuit si eu cu 2 rafturi destul de incapatoare) Clasici universali, clasici romani, politiste, usoare, romanale secoluluio 20 si chiar zeci de carti din reeditata "Biblioteca pentru to(n)ti". No offence!

Imaginati-va ca eram in facultate, in anul I, indragostita rau de actualul sot (si unicul!!!) si, stiind ca ii place Minulescu, am vrut sa impresionez: o noapte intreaga am citit tot ce am putut in materie de poezie. Si n-am dormit, dar nici n-am terminat! Minulescu, Eminescu, Arghezi, Bacovia, Dinescu, Toparceanu (superbe cantecele formatiei "Mondial"!), Baudelaire, Shakespeare (nu a fost pe gustul meu sau traducerea a fost cu 'defect'), Nichita Stanescu si inca... Dimineata aveam sufletul plin.

Credeti-ma , nimic nu se poate compara cu o astfel de experienta!

3 comentarii:

  1. Totul tine de noi, noi trebuie sa continuam ce au inceput parintii nostri si sa nu uitam ca noi am fost crescuti, nu lasati in dorul lelii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate copiii nu mai citesc carti ci reviste nu prea potrivite pt varsta lor si se uita doar la tv, dvd-uri, ca sa nu mai spun de jocurile pe pc... cum spunea si Silvia, totul e in puterea noastra. cu comentariile invatate pe de rost in scoala nici eu nu-s de acord, nu-ti dezvolta gustul pt lectura nicidecum ci cel mult iti antreneaza memoria si transforma ora de literatura romana intr-un... efort.pacat.

    RăspundețiȘtergere
  3. sunt de acord cu voi in ce spuneti de generatiile actuale,insa mizez si pe faptul ca mie mi-a fost insuflata pofta de a citi in casa
    asa ca poate la randul nostru, reusim s-o pasam mai departe copiilor, pe langa filme si comentarii.. oricum, imi doresc succes :)) si voua

    RăspundețiȘtergere

Bloguri, Bloggeri si Cititori